wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Książki i Płyty CD audio » "Wiolinowo i Basowo" - ŚPIEWAM, GRAM, KOMPONUJĘ, SŁUCHAM Wielka Książka do nauki gry na fortepianie dla początkujących
"Wiolinowo i Basowo" - ŚPIEWAM, GRAM, KOMPONUJĘ, SŁUCHAM Wielka Książka do nauki gry na fortepianie dla początkujących
"Wiolinowo i Basowo" - ŚPIEWAM, GRAM, KOMPONUJĘ, SŁUCHAM Wielka Książka do nauki gry na fortepianie dla początkujących

"Wiolinowo i Basowo" - ŚPIEWAM, GRAM, KOMPONUJĘ, SŁUCHAM Wielka Książka do nauki gry na fortepianie dla początkujących

Dostępność: Dostępny

Czas wysyłki: 48 godzin

Koszt wysyłki: od 16,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 16,00 zł
Odbiór osobisty po przedpłacie - 0,00 zł

Stan magazynowy: 96 szt.

Stan produktu: Nowy

Komentarz do produktu:

Cena: 59,00 zł

Cena katalogowa: 120,00 zł

Oszczędzasz: 61,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Zniżki:
  • Linki (1)
  • Recenzje produktu (0)
Mała "Wielka książka" Klucz wiolinowy i bas "Książka z płytą CD-audio, nauka gry na fortepianie i śpiewu, pomoc dla nauczyciela gry na fortepianie, dla ucznia, rodziców.

"WIOLINOWO I BASOWO" 
Format: A5
Stron: 164
Language of publication: Polish

Książka A5 + CD z nagraniami. Jeśli jesteś instruktorem będzie to dla Ciebie bardzo wygodne we współpracy z Twoimi wychowankami oraz ich rodzicami. 

„Wiolinowo i Basowo" czyli nauka gry na fortepianie w latach dzieciństwa:

Książka zawiera materiały do nauki gry na keyboardzie i fortepianie, CD z nagraniami oraz 3 komplety naklejek na klawiaturę (3 x 8 nutek).

W książce znajdują się:
Utwory na prawą rękę z akordami oraz utwory na prawą i lewą rękę do gry na fortepianie.
Utwory do śpiewu i gry, które posiadają nuty do akompaniamentu oraz podkłady instrumentalne. 
Ćwiczenia do kształcenia słuchu, oraz czytania nut.

Książka może służyć do samodzielnej pracy w nauce gry na pianinie rodzica z dzieckiem lub instruktora z uczniem. Jest tu dużo nagrań, kolorowych nut, w prosty sposób wytłumaczonych pojęć muzycznych i materiałów do nauki nut oraz gry na pianinie/fortepianie lub keyboardzie.


Spis treści:

1. Do młodych czytelników str. 3
2. Słowo wstępne dla rodziców 4

Czytanie nut na pięciolinii i technika gry
1. GRAMY: Kotek- gramy „ze słuchu i wzroku” 5
2. Pola i linie jak dróżki 6
3. Opowieść o nutkach z Pięciodróżki 7-20
a. GRAMY: Cała nuta 21
b. GRAMY: Półnuta 22
c. GRAMY: Ćwierćnuta 23
d. GRAMY: Pięć paluszków mam 24
e.  GRAMY: „AAA” - 25
f. Klucze do muzyki 26
2. Bohaterowie Pięciodróżki. Poznaj bliżej i pokoloruj na Pięciolinii. 27
3. Zapamiętujemy miejsce nutek na pieciolinii 28
4. Piosenka „Nuty na pięciolinii” 29
5. GRAMY: Graj dźwięki gamy podczas śpiewu - zabawa z piosenką 31
3. Robimy grę „Memory” 32
4. Piosenka „Idą nuty”- piosenka na zapamiętanie nazw nut wg miejsc na polach i liniach 40
5. Nuty i dźwięki na fortepianie, klawiatura i zapis od c1 do „g2" - 44
6. Gramy: Nuty z krzyzykami „C przed dwoma czarnuszkami” - zabawa na klawiszach czarnych i białych 45
7. Gramy: Nuty z bemolami „C przed dwoma czarnuszkami” - zabawa na klawiszach czarnych i białych  46
Technika gry
1. Gramy: Zagram gamę C-du prawą, lewą, oburącz, równolegle i rozbieżnie ------------------------------------25
2. Gramy: Portato i legato 48
Pisanie
1. Rymowanka „ Kluczyk”  i nauka rysowania klucza wiolinowego 49----------------------------------------------27
2. Zapisuję gamę C-dur z pamięci 50 -----------------------------------------------------------------------------------28

Komponowanie, aranżowanie i technika gry
1. Gramy: Moja pierwsza kompozycja - gram i zapisuję ją w nutach 51
2. Gramy:  Aranżowanie gamy C-dur,i  nauka zasad aranżacyjnych z piosenki „CFG kochani”  -  53
3, Gramy: „CFG kochani” - rozczytujemy nuty do utworu, opalcowujemy, dopasowujemy funkcje do lewej ręki,
    wybieramy sposoby artykulacyjne gry - 53.
4. Gramy: Funkcje z „kolegami” (trójdźwieki) - dodanie do funkcji w lewej reszty dźwięków 58
5. Gramy: Zamiana: Trójdźwięki c.d. gama do lewej a funkcja do prawej ręki.- 59
6. Gramy: Układnie melodii i funkcji z dźwięków gamy 60
7. Co jest poniżej C na klawiaturze i w nutach - dźwięki niskie 61
8. Aranżuję swoją kompozycję z użyciem funkcji CFG w lewej ręce 62
9. Moja druga kompozycja 63
10 Aranżuję drugą kompozycję 64
Technika gry. Nauka gry z nut i rozczytywanie akordów
1.Gramy:  „Kotek” oburącz prawą i lewą (z akordami lub w aranżacji w lewej z podanych funkcji) 65
2. Liczymy półtony, słuchamy: Interwały 66
3. Gramy: „Kotek” oburącz  na prawa i lewą rękę z nut w kluczach wiolinowych 67
4. Gramy: „Stary niedźwiedź” mocno śpi - oburącz prawa i lewa (w aranżacji z podanych funkcji)  68
5. Gramy; „Truskaweczka” - oburącz prawa i lewa (w aranżacji z podanych funkcji) 70
6. Gramy: „Truskaweczka” - oburącz prawa i lewa w kluczach wiolinowy i basowy 70
7. Gramy: „Truskaweczka” - oburącz prawa i lewa w kluczach wiolinowy i basowy akompaniament do śpiewu. 74
4, Gramy: „Panie Janie” ze słuchu i z nut prawą, oburącz prawą i lewą (w aranżacji w lewej z podanych funkcji) 76 
5. Gramy: „Panie Janie’ - prawą i lewą z nut w kluczach wiolinowy i basowy 78
6. Pięciolinia do wykorzystania
7. Gramy: Gama G-dur i triada harmoniczna (funkcje do tonacji G-dur) 80
8. Gramy: „Jedzie pociąg z daleka” - oburącz. Układamy funkcje do lewej ręki 81
9. Gramy: „Jedzie pociąg z daleka” - oburącz z funkcjami. Ustalamy opalcowanie
10.Gramy: „Jedzie pociąg z daleka” - oburącz prawą i lewą z nut w kluczach wiolinowych. 85
11.Gramy: „Jedzie pociąg z daleka” - oburącz prawą i lewą z nut w kluczach wiolinowym i basowym. 86
12. Plansza edukacyjna: Klawiatura 87
13. Plansza edukacyjna: Klawiatura 88
14. Plansza edukacyjna: Pola, linie i linie dodane na pięciolinii 89
15. Zapamiętujemy z rymowanką: Pole, linie i linie dodane na pięciolinii 90
16. Plansza edukacyjna: Pole, linie i linie dodane na pięciolinii 91
17  Gramy: Rock and Roll na prawą i lewą w kluczach wiolinowym i basowym 92-93

Słuchanie i tworzenie
1. Słuchamy: Rozsmakowywanie się we współbrzmieniach 94
2. Gramy: Rozsmakowywanie się we współbrzmieniach w trzeciej kompozycji 95
3. Gramy:  Improwizacja wokalna i instrumentalna 96
3. Ile ćwierćnut ma dana nuta? 97
4. Muzyczna matematyka: Wartości rytmiczne nut i pauz 98
5. Muzyczna matematyka. Zabawy w równania nut i pauz 99
6 Słuchanie: Jaki to dźwięk? wysłuchiwanie dźwięków w odległościach: pryma, sekunda, tercja, kwarta i kwinta 100
6a Słuchanie: Jaki to dźwięk? wysłuchiwanie dźwięków w odległościach: seksta, septyma, oktawa 101
6. Kompozycja Jakuba 102
7. Kompozycja Ani 103
8. Aranżacja Jakuba 104
9. Aranżacja Ani 105
10.Gramy: Gama D-dur i funkcje do tonacji.106

Piosenki
10. Śpiewamy: Piosenka Babciu, dziadku” 107
11. Gramy: Utwór „Babciu, dziadku” Gramy oburącz. Układamy akordy dla lewej ręki. 108
12. Śpiewamy: Piosenka pt. „Przeprowadzka” 110
13. Gramy: Utwór „Przeprowadzka” Oburącz na fortepianie z funkcjami w ułożonej aranżacji 111
11. Śpiewamy: Piosenka „Bukiet dla siostrzyczki” 113
12. Gramy: Utwór „Bukiet dla siostrzyczki” Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 114
13. Śpiewamy: Piosenka „Do szkoły” Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 117
14. Gramy: Utwór „Do szkoły” Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 118
15. Śpiewamy: Piosenka „Paznokieć” 121
16. Gramy: Utwór „Paznokieć” Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 122
14  Śpiewamy: Piosenka „Owoce”124
15  Gramy: Utwór „Owoce” Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 125
16  Śpiewamy:Piosenka pt.”Kap, kap” 128
17  Gramy: Utwór pt.”Kap, kap” Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 129
18. Gramy: Przybieżeli do Betlejem - Oburącz na fortepianie z akordami lub funkcjami w ułożonej aranżacji 131
19. Gramy: „Panie zmiłuj się nad nami” - Oburącz w kluczach wiolinowym i basowym. 132
20  Gramy: „Kotek” prawą i lewą z nut w kluczach wiolinwych. 133
20. Gram:Joachim Strauss „Nad pięknym modrym Dunajem”134
21.Gramy: Jean Michel Jarre „Popcorn” 137-138
22 Gramy: Feliks Mendelssohn „Marsz weselny” 139
23 Gramy: Ryszard Wagner „Marsz weselny” „z opery Lohengrin” 141
Gramy także na flecie prostym
1. „Sto lat” utwór na fortepian z akordami dla lewej ręki ale także na flet prosty z rozpisanymi funkcjami fletowymi. 142

Zabawy
1. Powtarzamy kolejność dźwięków w gamie C-dur: Labirynt dźwięków 143
2. Czytamy muty: Rebus 144
2. Gramy i śpiewamy: Myszka  145

Materiały do kserowania
3. Czysta kartka nutowa z kluczem wiolinowym 146
4. Czysta kartka nutowa z miejscem na tytuł i autora 147
5. Czysta kartka nutowa 148
6. Dziennik ćwiczeń do kopiowania.149
6. Spis ścieżek na CD 150
7. Spis treści 151

Spis CD
CD 1  Kotek - czytanie nut na klawiaturze str 6
CD 2. Opowieść o nutkach str 8
CD 3 „Pięć paluszków mam” str 16
CD 4. Piosenka „Nuty na pięciolinii” str 29
CD 5. Piosenka „Nuty na pięciolinii” wersja instr.
CD 6. ”Idą nuty” -piosenka str 40
CD 7. „Idą nuty” - wersja instrumentalna
CD 8. Dźwięki na fortepianie C-G1 str 44
CD 9.”C przed dwoma czarnuszkami” (krzyżyk) str 45
CD 10 C przed dwoma czarnuszkami (bemol) str 46
CD 11.Gama C-dur równolegle, rozbieżnie  str 47
CD 12 Wierszyk „Kluczyk” nauka rysowania
CD 13 Wierszyk „Kluczyk” wersja instrumentalna
CD 14  Funkcje (prymy) CFG w lewej na gamie C-dur str 52
CD 15 Piosenka „CFG kochani” str 52
CD 16 .Piosenka „CFG kochani” wersja instrumentalna str 52
CD 17.Funkcje CFG w lewej na gamie C-dur str 58
CD 18 .Funkcje CFG w prawej  na gamie C-dur str 59
CD 19.Funkcje CFG na melodii z gamy C-dur str 60
CD 20. A co jest poniżej C? str 61
CD 21. Kotek + funkcje - Czytanie nut na klawiaturze str 65
CD 22. Panie Janie + funkcje - Czytanie nut na klawiatur str 76
CD 23. Jedzie pociąg z daleka + funkcje - str 83
CD 24. Rock and Roll - improwizacja str. 92
CD 25. Rock and Roll - wersja instr. str 92
CD 26. Rozsmakowanie się w harmonii str. 93
CD 27. Muzyczna matematyka  str 97
CD 28. Jaki to dźwięk - ćw 1 str 99
CD 29. Jaki to dźwięk - ćw 2 str 99 
CD 30. Jaki to dźwięk - ćw 3 str 99
CD 31. Jaki to dźwięk - ćw 4 str 100
CD 32. Jaki to dźwięk - ćw 5 str 100
CD 33. Jaki to dźwięk - ćw 6 str 100
CD 34. Kompozycja Jakuba str 101
CD 35. Kompozycja Ani str 102
CD 36. Aranżacja kompozycji Jakuba str 103
CD 37. Aranżacja kompozycji Ani str 104
CD 38. Piosenka „Przeprowadzka” str 109 
CD 39. Piosenka „Przeprowadzka: wersja instr.
CD 40. Piosenka „Bukiet dla siostrzyczki” str 112
CD 41. Piosenka „Bukiet dla siostrzyczki” - wersja instr.
CD 42 Piosenka „Do szkoły” str 116
CD 43 Piosenka „Do szkoły” - wersja instr,
CD 44 Piosenka „Paznokieć” str 120
CD 45 Piosenka „Paznokieć” - wersja instr.
CD 46 Piosenka „Owoce” 123
CD 47 Piosenka „Owoce” - wersja instr.  
CD 48 Piosenka „ Kap, kap” str 127
CD 49 Piosenka „Kap, kap” - wersja inst.
CD 50 Zabawa muzyczna „Myszka” str 134
CD 51 Zabawa muzyczna „Myszka” CaFG instr

 

Książka oprócz nauki gry na fortepianie, uzupełnia wiedzę muzyczną z teorii i słuchu muzycznego.
Poniżej propozycja poprowadzenia zajęć z kształcenia słuchu. Poniższe zajęcia kształcenia słuchu muzycznego połączonego z przyswajaniem wiedzy z zasad muzyki (kl 1-2) były poprowadzone dn. sobota, 24 września, 2016r (korzystanie z książki "Wiolinowo i basowo" Barbary Syjud-Kwaśniewskiej)

Tematem lekcji było czytanie nut w kluczach: wiolinowym i basowym oraz wystukiwanie rytmów z nut. Czytaliśmy nuty c,d,e,f głosem z pomocą instrumentu i bez (str 99 "Wiolinowo i basowo" lub ksero z zajęć). Bawiliśmy się w rozpoznawanie nut na pięciolinii w kluczu wiolinowym grą "Memory" (str 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Wiolinowo i basowo). Wystukiwaliśmy rytmy zawierające takie wartości rytmiczne jak całe nuty, półnuty, ćwierćnuty, ósemki. Dzieci próbowały same określać, jaki gram dźwięk na instrumencie.W czasie zajęć analizowaliśmy planszę z nutkami w kluczach ze str 88 z książki "Wiolinowo i basowo" oraz wartości rytmiczne ze str 97. Dzieci próbowały też śpiewać w dwugłosach co okazało się najtrudniejszym zadaniem. Trudno było nie mylić swojego głosu gdy ktoś obok śpiewa całkiem co innego. Zauważyłam, że dzieci najbardziej potrzebują czytać nuty kierując się słuchem. Proszę spróbować ćwiczyć z dziećmi zadanie 1 ze str 99. Zadanie należy wykonywać następująco: Najpierw podaję sobie dźwięk pierwszy z nut, następnie kolejno śpiewam dźwięki i po każdym zaśpiewanym sprawdzam z pianinem. Zadanie jest także na płycie audio, gdzie najpierw słucham, następnie określam jaki dźwięk słyszę. Ważna jest także codzienna nauka czytania nut z podanej planszy "na wyrywki" (wystarczy 5 min dziennie).
 
Zadanie w domu lub w szkole: słuchanie z płyty ścieżki 28. Jest to zadanie słuchowe, przy którym przyda się na początku pomoc aby włączyć płytę i przypomnieć dziecku o tym zadaniu:)
                                                                                                                                                                   Barbara Syjud-Kwaśniewska
Wszelkie prawa autorskie do produktu są zastrzeżone, kopiowanie nie jest dozwolone.

Zniżki generują się w zamówieniach grupowych w zależności od ilości zamówień już od 3-ch sztuk w koszyku.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu